واکنش غریب آبادی به گزارش مدیر کل آژانس در مورد مجتمع تسا در کرج


نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دوربین های امنیتی در سایت تسا در کرج را اشتباه خواند.

وی تأکید کرد که گزارش مدیرکل آژانس در مورد دوربین های این مجتمع صحیح نیست و این موضوع جزو مفاهیم بیانیه مشترک نیست.

به گزارش پرس تی وی ، کاظم غریب آبادی تاکید کرد که آخرین گزارش رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ، فراتر از چارچوب توافق شده در بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

غریب آبادی: گزارش مدیر کل آژانس درباره مجموعه تسا در کرج اشتباه است

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس) روز یکشنبه گفت که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو گفته است که ایران در آخرین گزارش خود در مورد راستی آزمایی ، نظارت و نظارت در ایران ، بازرسان را از 20 تا 22 سپتامبر در اختیار ایران قرار خواهد داد. (29-31 سپتامبر) آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) سرویس تجهیزات نظارتی آژانس را مجاز کرده و اجازه تعویض کارت ذخیره دوربین در همه مکانهای ضروری به جز کارگاه تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع TESA در کرج ، ایران را صادر کرد.

در این بیانیه ادعا شده است که ایران از اعطای دسترسی آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت کرج برای نصب دوربین های نظارتی جدید یا از سرگیری تولید قطعات سانتریفیوژ در کارخانه خودداری کرده است.

2323

دیدگاهتان را بنویسید