راهنمای خرید میکروفون گیمینگ


سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر استریمر و یا گیمر هستید، مطمئنا می‌دانید که خرید میکروفون گیمینگ باکیفیت چقدر مهم است. هرچه کیفیت صدای شما خوب‌تر و بهتر باشد، میزان مخاطبان شما در فضای مجازی نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این مورد، لذت بازی‌های ویدیویی نیز برای شما بیشتر می‌شود.

اما به طور کلی یک میکروفون گیمینگ خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟ کدام یک از انواع میکروفون‌های گیمینگ بهتر و باکیفیت‌تر هستند؟ در هنگام خرید میکروفون در تهران باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ و از همه مهم‌تر بهترین مرکز ارائه دهنده میکروفون در ایران کدام است؟

نکات مهم در خرید میکروفون گیمینگ

مانند هر وسیله و کالای دیگری، در خرید میکروفون در تهران نیز لازم است تا به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین و باکیفیت‌ترین میکروفون گیمینگ را خریداری کنید. در زیر چند نکته مهم را درمورد این موضوع در اختیار شما قرار می‌دهیم:

الگوی قطبی مناسب میکروفون گیمینگ

الگوی قطبی میکروفون گیمینگ در اصل سطح حساس بودن میکروفون به فرکانس‌های صدا را وصف می‌کند. برخی از انواع میکروفون‌های گیمینگ فقط یک الگوی قطبی دارند، این در حالی است که برخی دیگر از انواع آن‌ها ممکن است که چند الگوی قطبی مختلف را ارائه دهند.

Cardioid جزو یکی از انواع رایج الگوهای قطبی محسوب می‌شود به طوری که می‌توان از آن حتی برای ضبط آواز نیز استفاده کرد. این نوع میکروفون‌ها نسبت به صداهایی که از سمت جلو می‌آیند، حساسیت بیشتری را نشان می‌دهند. بهتر است در خرید میکروفون گیمینگ این مورد را نیز مورد بررسی قرار دهید.

میکروفون Omnidirectional نیز به طور کلی در مقابل میکروفون Cardioid قرار گرفته است و به آن‌ها میکروفون‌های همه جهته می‌گویند. به عبارتی ساده‌تر، میکروفون‌های Omnidirectional نسبت به همه صداها از هر جهت حساس هستند. ابن نوع میکروفون گیمینگ بیشتر برای مواقعی که می‌خواهید صداهای داخل اتاق همانند پچ پچ افراد و یا هر صدای دیگری را ضبط کنید، کاربرد دارند.

محدوده پاسخ فرکانس

در حالت کلی هرچه صدا گسترده‌تر و بلندتر باشد، بهتر است. هرچه یک میکروفون گیمینگ بتواند صداهایی که دارای فرکانس پایین هستند همانند ۱۸ هرتز و یا فرکانس‌های بالا مانند ۲۲ کیلوهرتز را منتقل کند، قطعا گام موثری در جهت کسب عنوان برترین و باکیفیت‌ترین میکروفون گیمینگ برداشته است. با این حال شاید از خود بپرسید که محدوده شنوایی همه انسان‌ها بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است و صدای‌هایی که خارج از این محدوده هستند را انسان نمی‌تواند بشنود.

اگرچه این مسئله کاملا صحت دارد، اما موضوع مهم این است که هارمونیک‌هایی که به فرکانس‌های بالا و یا پایین اضافه شده‌اند، برای انسان به خوبی قابل شنیدن است. به عبارتی دقیق‌تر، اگرچه ما نمی‌توانیم خود صداها را به وضوح بشنویم، اما هارمونیک آن‌ها را می‌توانیم به خوبی احساس کنیم که این مورد به خودی خود به گسترده‌تر شدن صدا کمک بسیاری می‌کند. بهتر است که در خرید میکروفون در تهران به این مورد نیز توجه داشته باشید.

نحوه اتصال به گوشی

میکروفون‌های گیمینگ اکثرا مبتنی بر USB هستند و در واقع صداهای بسیار باکیفیت و خوبی را ارائه می‌دهند. با این وجود ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توانیم میکروفن گیمینگ را به گوشی و لپ تاپ و یا هرچیزی دیگری وصل کنیم؟

همان طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم. این نوع از میکروفن‌ها توسط پورت USB به گوشی، لپ تاپ و رایانه‌های مختلف شما وصل می‌شوند. البته خوب است بدانید که میکروفون‌های گیمینگ برای اتصال به رایانه شخصی شما نیاز به یک مبدل یکپارچه آنالوگ به دیجیتال (ADC) دارند تا سیگنال میکروفون آنالوگ را تغییر بدهند و آن را به داده‌های دیجیتال تبدیل کند.

بک لایت RGB

نورهای RGB در واقع بهترین و زیباترین نورها برای فیلم برداری و تولید محتوا هستند. با توجه به اینکه میکرفون‌های گیمینگ یکی از ابزارها خاص تولید محتوا و فیلمبرداری محسوب می‌شوند، پس در نتیجه برخورداری آن‌ها از نور RGB اهمیت بالایی دارد. امروزه برخی از انواع میکروفن‌های گیمینگ دارای بک لایت rgb هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید یک تولید محتوای جذاب و گیرا داشته باشید و توجه مخاطبان را به خود جلب کنید و از این طریق تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در زمینه تولید محتواهای پیشرفته و حرفه‌ای فعالیت می‌کنید، پس بنابراین لازم است، هنگام خرید میکروفون در تهران به برخورداری آن از لایت RGB توجه داشته باشید؛ چراکه با این قابلیت می‌توانید زیبایی فیلمبرداری و محتواهای خود را افزایش دهید و نتیجه مطلوب‌تری را کسب کنید.

ظاهر شیک و جذاب

نکته دیگری که هنگام خرید میکروفون در تهران باید به آن توجه داشته باشید، قطعا ظاهر شیک و زیبای این محصول است. همان طور که گفتیم از این محصول در فیلمبرداری و تولید محتوا استفاده می‌شود؛ بنابراین لازم است تا محصول شما یک ظاهر خوب و کاربردی و مخاطب پسند داشته باشد.

دکمه قطع صدا

دکمه قطع صدا یکی از اجرای بسیار مهم میکروفون گیمینگ است و باید هنگام خرید این محصول به نحوه کارکرد آن توجه داشته باشید و بدانید که این محصول چگونه کار می‌کند؛ چراکه ممکن است بخواهید در هنگام فیلمبرداری، ویدیو خود را کات کنید که در این هنگام باید میکروفون گیمینگ را خاموش کنید؛ بنابراین لازم است تا در خرید خود به این مورد نیز دقت و توجه کافی داشته باشید.

گارانتی

در خریدی هر محصولی باید به خدمات پس از فروش آن مانند گارانتی محصول توجه داشته باشید. خرید میکروفون در تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و در خرید آن لازم است تا در ابتدا از میزان گارانتی محصول مطلع شوید و بینید که این محصول چقدر گارانتی دارد؛ چراکه ممکن است بخواهید میکروفون گیمینگ موردنظر را تعویض کنید.

بهترین فروشگاه عرضه کننده میکروفن گیمینگ

اگر به دنبال بهترین مرکز برای خرید میکروفون در تهران هستید، فروشگاه معتبر بهین مدیا را به عنوان برترین عرضه کننده این محصول در تهران و همچنین در کشور به شما معرفی می‌کنیم. این فروشگاه آنلاین میکروفون‌های گیمینگ برند کامیکا را که یکی از بهترین انواع میکروفون‌ها هستند را با ۱۲ ماه گارانتی به مشتریان عرضه می‌کند. شما با خرید از این فروشگاه آنلاین معتبر می‌توانید می‌توانید کیفیت میکروفون گیمینگ خود را تضمین کنید و بهترین میکروفون استریم و گیمینگ را با بهترین خدمات پس از فروش خریداری کنید.

جمع‌بندی

خرید یک میکرفون گیمینگ باکیفیت و مناسب و مقرون به صرفه یکی از موضوعات بسیار مهمی است که اکثر گیمرها و تولید کنندگان محتوا به آن توجه دارند. در خرید میکروفون در تهران لازم است تا به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین آن را خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بهین مدیا، بهترین و باکیفیت‌ترین انواع میکرفون‌های گیمینگ را به صورت غیر حضوری و به راحتی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید