راز مربیان ضعیف لیگ برتر



در حالی که تیم های زیادی در حال تعیین مربیان خود برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران هستند ، مسجدسلیمان پترول روزهای عجیبی را سپری می کند. مدیران این باشگاه بیش از یک ماه است که بر روی سه گزینه مختلف برای این پست توافق کرده اند ، همه با سابقه طولانی در تغییر تیم و آزمایش خود را در تیم های قبلی گذرانده اند.

محمود فکری ، سید اکبر پورموسوی و فراز کمالوند سه مربی هستند که از لیگ بیست و یکم خارج شده اند و ممکن است بخواهند در فصل جدید لیگ برتر هم تیمی شوند و از یک ماه پیش در این پست بوده اند. توافق با شرکت های نفتی

این تعداد تغییر بین تیم ها و رفتار غیرمعمول آنها در راستای حروف مختلف که نشان می دهد لیگ برتر ایران هیچ برنامه ای برای فصل جدید ندارد با مراجعه به چند مربی به دست آمد. تیم ها و آنها عملا هیچ موفقیت قابل توجهی نداشتند ، اگر می توانستند در همان تیم ها به کار خود ادامه می دادند.

مدیران ایرانی ممکن است دلایل خاص خود را برای تصمیمات شگفت انگیز خود داشته باشند ، اما نگاهی به فصل جدید لیگ برتر انگلیس و دیدن اینکه کدام یک از این رفتارها در تیم های لیگ برتر انگلیس دیده می شود در تیم های لیگ برتر انگلیس نیز دیده می شود. بدون شک بهترین مسابقات هستند. این باشگاه فوتبال جهان محسوب می شود.

* نیمکت های مربی گری مرسوم در ایران

در آغاز فصل جدید لیگ انگلیس ، تنها چهار تیم به دنبال گزینه های جدید بودند. تاتنهام با ولورهمپتون واندررز برای جایگزینی مورینیو مذاکره کرد ، بنابراین وولوز باید سرمربی جدیدی (برونو لاج) برای جایگزینی اسپریتو پیدا می کرد. با پیوستن آنچلوتی به رئال ، اورتون بنتیس را جایگزین او کرد و در نهایت کریستال پالاس جانشین جانباز روی هاجسون ، جانشین پاتریک ویرا شد.

در حال حاضر حداقل هشت تیم مربی خود را در ایران تغییر داده اند و برخی تیم ها مانند تراکتور یا پس از جذب سرمربی مربیان سابق خود را به کار گرفته اند یا آلومینیوم اراک که فصل گذشته خطیبی را ترک کرده بود ، به این تیم بازگشت. رم..

* حلقه مربیان آزمون بسته برگشت

انگلیسی ها که قبلاً تجربه مربیگری در این لیگ را نداشتند ، به سراغ اسامی جدیدی برای مربیان خود رفتند و قطعاً ارزش های جدیدی را به فوتبال این کشور اضافه خواهند کرد و با هدفی مشخص به ترکیب این تیم ها پیوستند. به به

جدا از اولین مربیان فوتبال انگلیسی پاتریک ویرا و برونو لاج ، توخل ، کلوپ ، سولشایر ، گواردیولا ، فرانک ، حسن هتل ، بیلسا و مونوز در حال حاضر برای اولین بار در حرفه خود در لیگ برتر انگلیس حضور دارند. کشور کار می کند.

در مورد لیگ برتر ایران ، لازم به ذکر است که جدا از نویدکیا ، که در تیم اول دوران مربیگری خود بازی می کرد ، بقیه حداقل در چند تیم مختلف بازی کرده اند و این تعداد برای برخی از تیم ها به بیش از 20 تیم مختلف رسیده است. آنها فیروز در نقش کریمی و فراز کمالوند!

پیشتر گفته شده بود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید قانونی را تصویب کنند که به هر مربی اجازه می دهد پنج هفته اول لیگ را در یک تیم بگذراند و پس از این قانون او نمی تواند برای تیم دیگری بازی کند. پایان فصل

* هر فصل در یک تیم!

وقتی به برخی حروف در فوتبال ایران نگاه می کنیم با پدیده و پدیده عجیبی روبرو می شویم. در واقع ، برخی از مربیان هر سال یک تیم را مربی می کنند (برخی در چندین تیم) و آنها از ثبات در کار خود برخوردار نیستند و هیچ شانسی برای افزایش دانش خود ندارند. برای مدتی ، مانند گواردیولا یا زیدان ، و در عین حال ، این فرصت را به آنها داد تا دانش و دانش جدیدی را کسب کنند.

علیرضا منصوریان ، مهدی تارتار ، رضا مهاجری ، فراز کمالوند ، سیروس پورموسوی ، عبدالله ویسی ، رسول خطی ، مجتبی حسینی و … مدیرانی که در سه تیم مختلف در سال گذشته (برخی در دو سال) حضور داشته اند. آنها هیچ مرزی ندارند و ثبات را دوست ندارند!

حال این سال مطرح است: پس از این نقل و انتقالات چه اتفاقی می افتد و مدیری که در چند تیم قبلی خود موفق نبوده است برای تیم دیگر در لیگ برتر ایران چه خواهد کرد؟ تجربه نشان داده است که چنین جابجایی هایی به هیچ برنامه یا موفقیتی منجر نمی شود.

آیا باید امیدوار باشیم که فوتبال ایران با این تغییرات و تحولاتی که به مواردی غیر از مسائل فنی و فوتبالی اشاره می کند ، روح تازه ای ببخشد و پیشرفت را تجربه کند؟ البته این مربیان فرصت افزایش دانش خود را نداشتند و دانش جدیدی را به فوتبال ایران تزریق نخواهند کرد.

252 252

دیدگاهتان را بنویسید