کالبدشکافی سرفیس لپ‌تاپ ۷ و سرفیس پرو ۱۱، تعمیرپذیری بسیار خوب آن‌ها را نشان می‌دهد [تماشا کنید]


محصولات سری سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت قبلاً امتیاز تعمیرپذیری بسیار ضعیفی داشتند و تعویض و تعمیر آن‌ها کار دشواری بود. اکنون مایکروسافت در روز عرضه‌ی نسل جدید این محصولات، یعنی سرفیس پرو ۱۱ و سرفیس لپ‌تاپ ۷، دستورالعمل بازکردن هر دو دستگاه را منتشر کرده است تا کاربران درصورت تمایل، بتوانند آن‌ها را راحت‌تر تعمیر کنند.

ویدئو iFixit از کالبدشکافی سرفیس پرو ۱۱ و سرفیس لپ‌تاپ ۷، نشان می‌دهد ساختار محصولات یادشده درمقایسه‌با نسل قبلی‌شان چقدر تغییر کرده است و چطور می‌توان به قطعات داخلی آن‌ها دسترسی یافت.

ویدئو iFixit با کالبدشکافی سرفیس لپ‌تاپ ۷ شروع می‌شود. مایکروسافت از زمان بررسی آخرین نسل این محصول، پیشرفت‌های زیادی در‌زمینه‌ی تعمیرپذیری کرده است. به‌عنوان مثال، برای دسترسی به داخل دستگاه، دیگر به تخریب کامل آن نیازی نیست و این موضوع را مدیون چهار پیچ مخفی زیر درپوش‌های لاستیکی هستیم.

جداسازی درپوش پشتی نیز بدون دردسر و با استفاده از آهن‌ربا به‌راحتی جدا می‌شود. نمادهایی برای قطعات و نوع پیچ‌ها وجود دارد و باتری نیز به‌راحتی قابلیت ‌جداشدن دارد. حتی نوع پیچ‌گوشی موردنیاز برای پیچ هر قطعه، روی آن نوشته شده است.

دسترسی به SSD سرفیس لپ‌تاپ ۷ نیز آسان به‌نظر می‌رسد و ظاهراً ارتقاپذیر است. با جداکردن چند کانکتور ساده اسپیکر‌ها را نیز می‌توان به‌راحتی جدا کرد. جالب اینکه‌ در همین مرحله، اکثر قطعات دیگر دستگاه دردسترس شما قرار خواهند داشت.

به‌‌گفته‌ی iFixit، تعمیرپذیری مناسب سرفیس پرو ۱۱ امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد. درست شبیه مدل‌های اخیر این محصول، حافظه‌ی M.2 بدون‌ نیاز به جداسازی کامل دستگاه دردسترس قرار دارد و جداسازی قطعه‌ی مذکور جریان برق را هم قطع می‌کند.

جداکردن صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۱۱ نیز درمقایسه‌با سایر تبلت‌های هم‌رده‌اش نسبتاً آسان است. خبر خوش اینکه نمادهای راهنما محل قرارگیری پیچ‌های نگه‌دارنده‌ی سیستم خنک‌کننده‌ی دستگاه را نشان می‌دهند. در مرحله‌ی بعد، می‌توان اسپیکر‌ها و دوربین‌ها را جدا کرد که برخلاف اکثر تبلت‌ها با چسب محکم نشده‌اند و فقط با سه پیچ نگه داشته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید